Нещодавно в Українській соціальній академії завершилось навчання на програмі “Бізнес під час війни: фандрейзинг, маркетинг, та продажі”. Разом із партнерами з Inweb та Smart People, провели 3 зустрічі, під час яких учасники дізналися більше про кожен із зазначених аспектів бізнесу.
По закінченню програми ми зібрали для вас 5 корисних тез із навчання, які можуть допомогти з розвитком вашого підприємства:
- Поведінка споживачів змінилася після початку війни. Проте, коли закриваються одні двері, то інші можуть відкритися. Це — чудова можливість для вас знайти нові сфери, де ваш продукт може бути потрібний. Зараз дуже легко потрапити у потребу аудиторії, зокрема через те, що споживачі надають пріоритет українському виробнику. Головне правильно її визначити та проаналізувати ситуацію на ринку.
- Перш, ніж подумати про те, скільки коштів ви плануєте залучити до власної діяльності, пам’ятайте, що донору важливо побачити вашу стратегію та плани роботи вашого бізнесу. Приділить увагу стратегуванню та розплануйте цілі діяльності вашого підприємства.
- При подачі на грантову заявку одразу перевірте чи ви підпадаєте під умови та цільове призначення гранту. Звертайте увагу на те, чи є у вас розуміння конкретних задач та цілей і чи підходить для вас для пропозиція.
- Якщо ви плануєте розпочати бізнес у громаді, то вам необхідно ретельно підійти до аналізу цієї території. Розпочніть із SWOT-аналізу, дослідження економічного та інвестиційного потенціалу громади, її бренду (чим вона відома, які має особливості), а також дослідіть потреби найближчих економічних центрів. Такі маленькі кроки стануть вашою унікальною можливістю побачити, які продукти або послуги будуть користуватися там найбільшим попитом.
- Ринок реклами після початку війни почав стабілізуватися, а його ефективність повернулась до довоєнних показників. Якщо ви вирішили звернутися до інструменту контекстної реклами, обов’язково зверніть увагу на наступне:
– доступність послуги саме у вашому регіоні;
– подивіться, що рекламують ваші конкуренти та на чому вони акцентують увагу, подивіться чи працюють їхні креативи чи ні;
– проаналізуйте ринок у вашому регіоні: чи змінились та яким чином потреби, споживчі звички та уподобання. Відповідно ви зможете підібрати найкращі інструменти та джерела трафіку.
Для розвитку роботи підприємства під час війни підприємцям важливо знаходити нові ресурси для підтримки діяльності бізнесу, опановувати нові способи ведення маркетингу та підняття продажів під час війни.