У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо запровадження відповідальності за порушення порядку здійснення податкового контролю» № 9590.
Зокрема новою ст. 166-28 Кодексу України про адміністративні правопорушення пропонується встановити, що порушення встановленого законодавством порядку здійснення податкового контролю:
– прийняття незаконного рішення, а так само вчинення незаконних діянь (дій або бездіяльності) посадовою (службовою) особою контролюючого органу, що призвели до безпідставної відмови в набутті, а так само до безпідставної втрати особою статусу платника податку або платника одного з податків, набуття та/або анулювання (втрата) якого відбувається за рішенням контролюючого органу;
– невнесення або несвоєчасне внесення посадовою (службовою) особою контролюючого органу даних до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та/або порушення строків початку проведення камеральної перевірки, передбаченої п. 200.10 ст. 200 Податкового кодексу України, а у випадках, визначених п. 200.11 ст. 200 Податкового кодексу України, – перевірки, зазначеної у такому пункті, якщо за результатами таких протиправних діянь було порушено строки повернення сум бюджетного відшкодування;
– прийняття посадовою (службовою) особою контролюючого органу рішення про використання майна, визначеного п. 87.3 ст. 87 Податкового кодексу України, як джерела погашення грошового зобов’язання або податкового боргу платника податків;
– перешкоджання посадовою (службовою) особою контролюючого органу звільненню майна особи з-під режиму тимчасового затримання;
– незаконне застосування посадовою (службовою) особою контролюючого органу арешту майна або коштів на рахунках;
– безпідставне внесення посадовою (службовою) особою контролюючого органу даних про наявність податкового боргу платника податків або несвоєчасне внесення чи невнесення даних про відсутність податкового боргу платника податків;
– порушення посадовою (службовою) особою контролюючого органу встановлених законом строків проведення виїзних перевірок – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових (службових) осіб від п’ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно із законопроектом, зупинення реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування платника податку в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням встановленого Кабінетом Міністрів України порядку, а також протиправна відмова в реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних – тягне за собою накладення штрафу на голову комісії регіонального або центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від п’ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Діяння, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з правопорушень, передбачених цією статтею, або які завдали платнику податків шкоди у великих розмірах, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових (службових) осіб від однієї тисячі до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (що наразі складає 85 000 грн – ред.).
Джерело: Lexinform