Vodafone поліпшив основні фінансові показники за результатами 1 кварталу 2020 року. Дохід компанії в січні-березні 2020 року склав 4,39 млрд грн, на 28% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Vodafone демонструє найвищу на ринку динаміку збільшення доходу, пов’язану з ростом споживання дата-послуг і збільшенням доходів від торговельної діяльності власної роздрібної мережі Vodafone.
У середньому за результатами першого кварталу дата-клієнт Vodafone використав 4,6 ГБ трафіку на місяць. Зростання споживання стало можливим завдяки активному розширенню покриття мереж швидкісного інтернету. Сьогодні 4G мережа Vodafone доступна 71% українців, 86% населення може користуватися 3G покриттям. За рік кількість базових станцій 4G збільшилася вдвічі, а кількість населених пунктів, в яких доступний 4G – в 3 рази. Vodafone інвестував у мережу в 1 кварталі 2020 року близько 1,2 млрд грн, включаючи вартість ліцензії в діапазоні 900МГц – 265 млн грн. Загальні інвестиції компанії у будівництво мереж швидкісного мобільного інтернету склали 26,6 млрд грн.
Крім того, збільшилася кількість data клієнтів – кількість користувачів USIM-карт з підтримкою 4G за два роки зросла в 3 рази. А кількість клієнтів Vodafone, які скористалися data послугами, склала 12 млн.
Показник ARPU зріс у 1 кварталі до 68,9 грн, при він цьому залишається найнижчим на ринку, що свідчить про доступність тарифних лінійок Vodafone.
Ще одним фактором збільшення доходів стало зростання продажів у власній роздрібній торгівлі. На сьогоднішній день Vodafone Retail – один з найбільших рітейлерів країни. Магазини Vodafone пропонують тільки сертифіковані товари: смартфони, різні гаджети, переносну електроніку, роутери, аксесуари. У магазинах також можна підключити будь-які послуги Vodafone і отримати кваліфіковану консультацію від експертів компанії.
Показники операційної ефективності демонструють зростання: показник OIBDA збільшився на 30% в порівнянні з 1 кварталом 2019 року і досяг 2,3 млрд грн. Маржа OIBDA збільшилася до 53,3%. У першому кварталі чистий збиток Vodafone Україна склав 744 млн грн, що пов’язано з курсовою різницею по переоцінці Євробондів обсягом $500 млн., випущених компанією в лютому 2020 року – девальвація гривні на кінець кварталу в порівнянні з курсом на дату отримання позики склала 15%.
За результатами першого кварталу 2020 року абонентська база компанії залишається стабільною – 19,5 млн, річні коливання склали -0,1%, спостерігається зростання в сегменті контрактних підключень.
Ключовими подіями, що вплинули на діяльність компанії в 1 кварталі 2020 року, стали:
1) Підписання договору між Vodafone Україна і Vodafone Group про продовження співпраці на 5 років в рамках угоди про стратегічне партнерство. В рамках нової угоди українська компанія продовжить роботу під брендом Vodafone протягом наступних п’яти років. Як повноправний учасник глобальної програми Vodafone Partner Markets, Vodafone Україна може користуватися особливими умовами кооперації з глобальними постачальниками і телекомунікаційними операторами по всьому світу. Це відкриє нові можливості для українського ринку і дозволить українським клієнтам користуватися всіма перевагами сервісу Vodafone, доступного в багатьох країнах світу. Vodafone Group поділиться своєю міжнародною експертизою в питаннях експлуатації, оптимізації мережі та впровадження високоякісних послуг 4G. Українські компанії зможуть скористатися унікальними розробками Vodafone, такими як екосистема IoT, big data аналітика і хмарні сервіси.
2) Vodafone Україна здійснив свою першу емісію єврооблігацій на міжнародних ринках капіталу обсягом $ 500 млн із прибутковістю 6,20%. Це перший досвід для телеком-ринку України. Vodafone вдалося досягти найнижчої ціни на випуск єврооблігацій серед корпоративних емітентів з України, що демонструє сильні фінансові позиції компанії, а також є великим досягненням не тільки для Vodafone Україна, а й для всього українського ринку.
3) Vodafone придбав ліцензію на частоти в діапазоні 900МГц, вартістю 265 млн грн, що дозволить розпочати розгортання національного покриття 4G в Україні.
4) З огляду на складну ситуацію в країні, викликану епідемією Covid-19, Vodafone надав і продовжує надавати допомогу країні. Vodafone Україна спільно зі своїм акціонером – групою компаній NEQSOL Holding – виділила 33 млн гривень в якості благодійної допомоги лікарням України для боротьби з коронавірусом. Кошти спрямовані на придбання обладнання, систем тестування і засобів захисту для лікарів. Крім того, Vodafone запустив і продовжує впроваджувати ініціативи, спрямовані на підтримку України та українців під час карантину. Попередньо внесок компанії в якості соціальної підтримки оцінюється в суму близько 30 млн гривень. Таким чином, загальна сума допомоги на сьогоднішній день становить 63 млн гривень.
Про Vodafone
Vodafone – одна з найбільших світових телекомунікаційних компаній, що надає широкий спектр послуг, включаючи мобільний голосовий зв’язок, передачу даних, обмін повідомленнями, фіксований інтернет і кабельне телебачення. Оператор працює в 22 країнах, має партнерські угоди з операторами 42 країн і надає послуги фіксованого широкосмугового доступу в інтернет на 17 ринках. Станом на 31 грудня 2019 року Vodafone надає послуги близько 625 мільйонам абонентів мобільного зв’язку і 27 мільйону користувачів фіксованого інтернету. Більш детальна інформація на сторінці www.vodafone.com.
Vodafone Україна – провідна українська телеком компанія, яка надає послуги швидкісного інтернету 3G і 4G. Інвестиції Vodafone в період активного будівництва мереж швидкісного інтернету в 2015-2019 роках досягли рекордного на ринку показника в 26,6 млрд грн. На сьогоднішній день Vodafone забезпечує покриття 3G для 86% жителів України, і 4G для більш 71% жителів країни.
Рекордні інвестиції дозволили забезпечити технологічне лідерство і розвивати нові технологічні послуги – інтернет речей (IoT), технології та рішення для Smart City, аналітика великих даних, Mobile ID, Фінтех послуги, хмарні сервіси. В Україні послугами Vodafone користуються 19,5 млн клієнтів.