Вебсайт як інструмент розвитку громади. Софіївська ОТГ втілює сучасну концепцію у власній практиці.
“Громада довгий час знаходилась в інформаційному вакуумі: у нас була лише одна районна газета і та мала попит тільки серед старшого покоління. Не було ЗМІ-майданчика, через який можна було б інформувати всіх мешканців громади — студентів, учнів, підприємців. Тому для початку ми запустили соцмережі та швидко отримали вагомі цифри: 1000 дописувачів FB-сторінки з урахуванням того, що у Софіївській ОТГ мешкає 10 000 громадян”, розповідає Максим Хоружевський модератор вебсайту Софіївської громади.
Згодом, після запуску соціальних мереж, представники громади проаналізували, що лише одним інструментом не покриють задачу повноцінних якісних комунікацій з усіма мешканцями ОТГ. Найбільш складним було виконувати норми чинного законодавства щодо оприлюднення публічної інформації. До того ж, сайт, колись наданий обласною адміністрацією, не оновлювався 15 років, мав застарілий дизайн і не дозволяв шукати інформацію або ж публікувати необхідні дані.
У 2017 році Софіївська ОТГ долучилась до другої когорти громад-партнерів Програми “Децентралізація приносить кращі результати та ефективність” (DOBRE). Також це був і старт знайомства із громадською ІТ-організацією SocialBoost, партнером Програми DOBRE, та платформою Dosvit.
Зокрема, Софіївська ОТГ стала першою громадою, яка створила новий сайт на платформі Dosvit. Dosvit – це платформа, що дозволяє громадам створювати власні вебсайти за сучасними ІТ-канонами. Спеціалісти SocialBoost розробили платформу з урахуванням побажань громад, які були зібрані під час стратегічних сесій.
“Місцями нам було складно: як пілотна громада, ми мали підготувати чимало інформації для наповнення нового сайту. Команда SocialBoost поставила високі вимоги для публікації контенту: стандартизовані вимоги до фото працівників, написання новин за сучасним підходом, підбір якісних зображень”, – згадує Максим.
Фото 1. Максим Хоружевський опановує новий сайт
“Допомогли дві речі: перша — організація процесу з боку модераторів від громади. Разом зі Світланою Шинкаренко ми опрацювали кожен розділ нового сайту та налагодили комунікацію з представниками інших відділів, які надавали інформацію для розділів сайту. Друга — підтримка від SocialBoost. Окрім навчання по роботі з ресурсом, ми також мали лекції щодо створення якісного контенту, написання сучасних текстів, принципів залучення мешканців на сайт ОТГ. Наша громада злагоджено й активно попрацювала над переходом, тож процес збору всієї інформації зайняв приблизно 3 місяці”, – пояснює Максим.
Фото 2. Світлана Шинкаренко знайомиться із сайтом Софіївської ОТГ на платформі Dosvit
Пройшовши нелегкий шлях: від навчання до запровадження у щоденну діяльність, представники ОТГ вбачають цілу низку переваг користування новим сайтом на платформі Dosvit, а саме:
- інтуїтивно зрозумілий інтерфейс сайту;
- користувачі можуть легко зорієнтуватись, де шукати необхідну інформацію;
- сайт — зручний для перегляду не тільки на комп’ютері, але і на смартфоні та планшеті;
- зручна адміністративна панель, що є дуже важливим фактором для модераторів платформи;
- найголовніше: не треба бути спеціалістом у галузі інформаційних технологій для того, щоб швидко опанувати адмінпанель та користуватися нею.
“Мешканці позитивно оцінюють новий сайт, адже в зручний спосіб можуть отримувати інформацію про громаду, дізнаватися новини, користуватися електронними сервісами. На старому сайті було вкрай важко знайти необхідні документи, особливо рішення, що стосуються мешканців або які мають переглядати депутати ОТГ. Наразі даної проблеми немає, на новому сайті є окремий додаток “Документи”, де можна шукати, фільтрувати та відсортовувати необхідні документи. До того ж, ми запустили онлайн-трансляції сесій і тепер мешканці можуть наживо слідкувати за пленарними засіданнями, ставити запитання та отримувати відповіді”, – ділиться враженнями Максим.
Тож, вивчивши переваги постійного користування сучасним сайтом, Софіївська громада вже встигла досягти вагомих результатів: а) найактивніше за всіх застосовує додатки, надані розробником; б) у липні 2019р. увійшла до складу пілотного проекту з розробки ІТ-стратегії свого населеного пункту; в) використовує такі сервіси SocialBoost: DOBRE.Pytanniya, Dosvit, розроблені у рамках Програми USAID DOBRE, та Громадський Проект.
Мешканці населеного пункту поступово і досить активно звикають до нового сайту. Стартував бюджет участі на платформі Громадський Проект, де подані проекти і відбувається голосування щодо них. Наприклад, у бюджеті участі минулого року брали участь більш як 3000 осіб.
Фото 3.Новий користувач сайту громади
Наразі, на інноваційному сайті громади опубліковано такі дані:
- 7 проектів ОТГ (посилання: https://sofotg.dosvit.org.ua/invest-projects);
- 2001 документ (посилання: https://sofotg.dosvit.org.ua/documents);
- 183 новини (посилання: https://sofotg.dosvit.org.ua/news).
“Наша громада постійно розвивається в ІТ, ми є учасниками проекту “Е-рішення для громади”, завдяки якому запроваджуємо реєстри територіальної громади, геоінформаційні системи. Державна міграційна служба обрала нас в якості однієї з громад для тестування електронної послуги — Е-малятко. Також, ми затвердили розроблену ІТ-стратегію громади на наступні 3 роки, тож плануємо рухатися за визначеним у ній плані”, – розповідає про плани на майбутнє Максим Хоружевський.