Реформа освіти, поява Нової української школи обіцяють прогрес для вчителів та учнів. Які інновації можна впровадити у наші навчальні заклади, розповіла київська викладачка Ірина Романенко.
Вступ до школи
Якщо ви мати чи батько майбутнього першачка, то маєте знати, що до кінця травня необхідно подати документи на зарахування дитини до школи. Зараховувати будуть в першу чергу тих, хто за місцем проживання належить до тієї чи іншої школи. На цьому відбір закінчується. В ПАР, наприклад, діти перед вступом проходять тест у вигляді гри. Нічого серйозного від дитини не вимагається. Майбутній клас просто грається з іграшками чи настільними іграми. В цей час педагоги дивляться на те, як взаємодіють між собою діти, у кого є очевидні лідерські якості, а з ким потрібно попрацювати трошки більше, аби розкрити весь потенціал.
Навчальний процес
У прогресивних школах давно навчальний процес став тісно пов’язаний з технологіями. Наприклад, Parklands College був визнаний компанією Apple зразковим освітнім центром з питань інновацій, лідерства та якості навчання. У коледжі вважають, що завдяки доступу до технологій педагоги і учні можуть інтегрувати інноваційні цифрові інструменти в навчальні процеси. Згідно шкільної статистики, 80% учнів здають випускні іспити на «А» та «В», що свідчить про високий рівень підготовки.
У Скандинавії, наприклад, долучають основи гейміфікованого процесу. Так, наприклад, завдання у данській школі дають у формі інтерактивних завдань, а для того, щоб навчання було у задоволення, дітям відправляють мотиваційні відео. Міжнародна програма з оцінки освітніх досягнень учнів, керована ОЕСР (Організація економічної співпраці та розвитку), поставила данську освіту на 24-е місце в світі в 2006, що свідчить про його якість приблизно на рівні середнього показника ОЕСР
В Україні процес неформальної освіти тільки зароджується. Яскравим представником є освітній проект «Відкривай Україну». Програма націлена навчити дітей створювати культурні, технічні чи інноваційні продукти, які мають вирішити певну проблему у місті. Так, наприклад, команда з Камінь-Каширського вирішила побудувати роледром, адже школярам не було де розвивати свої спортивні навички. Весь процес творення проектів супроводжують ментори, які є представниками бізнесу, музичної та івент сфери. Навчання подається у формі квесту, де за виконані завдання діти отримують бали, які дозволяють переходити на наступні етапи.
Творчі завдання
Уроки музики та праці давно трансформувалися в курси кулінарії та репетиції оркестру. Дітям у Західній Європі давно дали простір для творчості. Школи намагаються дати найбільше занять, які розвивають різний потенціал. Вже майже нема поділу на курси для дівчат та хлопців, освітяни піклуються, аби на потенціал розвивали однаково всі.